REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PolarisPL
DOSTĘPNEGO POD ADRESEM polarispl.pl
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest
skierowane wyłącznie do Konsumentów albo do przedsiębiorców.
Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w Regulaminie stosuje się również do osoby
fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą zawierającej Umowę bezpośrednio
związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada
ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
Warunkiem korzystania ze Sklepu jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką
Prywatności, akceptacja wszystkich ich postanowień oraz zobowiązanie się do korzystania
ze Sklepu zgodnie z ich postanowieniami.
Jeżeli nie akceptujesz któregokolwiek z postanowień Regulaminu lub Polityki prywatności,
nie powinieneś korzystać ze Sklepu.
Sklep dba o prawa Konsumenta. Konsument nie może zrzec się przyznanych mu praw.
Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce
stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Dlatego też postanowienia
Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów
przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie
ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta.
Sprzedawca jest zobowiązany wykonać Umowę zawartą z Kupującym zgodnie z jej
postanowieniami, a za brak zgodności świadczenia z Umową ponosi odpowiedzialność.
§ 1. DEFINICJE
Wszelkie wyrazy pisane wielką literą, których znaczenie zostało zdefiniowane poniżej,
należy rozumieć w następujący sposób:
● Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem polarispl.pl
● Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu;
● Sprzedawca – EURO – OKNO Karol Wasilewski 16-400 Suwałki, ul. Przytorowa 19, Polska
NIP :8441000915
REGON :790140210
● Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (w
określonych przez prawo przypadkach także osoba posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych), osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, a której prawo przyznaje zdolność prawną,
która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę;
● Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
● Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
sobót, niedziel i dni wolnych od pracy z mocy prawa;
● Dni kalendarzowe – wszystkie pełne dni, łącznie z sobotami, niedzielami i dniami
wolnymi od pracy z mocy prawa;
● Formularz rejestracji – dostępny w Sklepie formularz, umożliwiający utworzenie
Konta;
● Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez
Kupującego, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym
gromadzone są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych Zamówieniach;
● Formularz zamówienia – dostępny w Sklepie formularz, umożliwiający Kupującemu
złożenie Zamówienia i jego realizację bez konieczności zakładania Konta;
● Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy
sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą;
● Oferta indywidualna – oferta przygotowywana na indywidualną prośbę Kupującego,
która jest wysyłana do niego przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail na
wskazany adres e-mail. Przyjęcie przez Kupującego Oferty indywidualnej jest
równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją Regulaminu Sklepu oraz Polityką
Prywatności Sprzedawcy i tym samym zawarciem Umowy sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą;
● Umowa – umowa sprzedaży lub montażu Produktu, zawierana za pośrednictwem
Sklepu;
● Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy
pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie są
oryginalne, fabrycznie nowe (wolne od wad) oraz zgodne z obowiązującymi
standardami i wymaganiami;
● Koszyk – lista Produktów sporządzona z oferowanych w Sklepie Produktów na
podstawie wyboru Kupującego;
● Promocja – określony w czasie rabat cenowy na wybrane Produkty;
● Dowód zakupu – faktura VAT potwierdzająca zakup Produktu;
● Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca
na umożliwieniu zainteresowanym Kupującym automatyczne otrzymywanie na
podany adres e-mail najważniejszych informacji związanych ze Sklepem;
● Formularz odstąpienia od Umowy – dołączony do Regulaminu dokument
umożliwiający odstąpienie od Umowy;
● Formularz reklamacyjny – dołączony do Regulaminu dokument umożliwiający
złożenie reklamacji;
● Siła wyższa – zdarzenia losowe niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w
szczególności nagłe poważne awarie przemysłowe i technologiczne, wstrzymanie
dostaw energii, ograniczenia spowodowane wojną, strajkiem, stanem zagrożenia
epidemicznego, stanem epidemii, klęską żywiołową lub zarządzaniem władz
krajowych oraz samorządowych uniemożliwiającym realizację przedmiotu umowy
itp.;
● Wykonawca – zewnętrzny podmiot, przy pomocy której Sprzedawca wykonuje na
rzecz Kupujących usługi;
§ 2. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę polegają na:
● umożliwieniu prowadzenia Konta w Sklepie;
● umożliwieniu zawarcia Umowy poprzez wypełnienie Formularza zamówienia;
● umożliwieniu zawarcia Umowy poprzez przesłanie Kupującemu przez Sprzedawcę
Oferty indywidualnej;
● prowadzeniu Newslettera.
Przed wypełnieniem Formularza rejestracji oraz utworzeniem Konta, Kupujący proszony jest
o zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz Polityki prywatności i ich akceptację. Umowa
dotycząca prowadzenia Konta w Sklepie jest zawierana na czas nieokreślony i nie pociąga
za sobą żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego. Umowa może zostać
wypowiedziana w każdym momencie poprzez usunięcie Konta w Sklepie lub przesłanie
informacji o rezygnacji przez Kupującego na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@izolacjepolaris.pl
Kupujący obowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującym
prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
W Sklepie mogą być organizowane Promocje na wybrane Produkty z oferty Sklepu. O
zasadach dotyczących promocji decyduje Sprzedawca, podając je do wiadomości publicznej
na stronie Sklepu.
Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne informacje o Produktach, podane na stronie
Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią
zaproszenie do zawarcia Umowy.
Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie niezbędny jest komputer z procesorem min.
200MHz, 64MB RAM, kartą graficzną obsługującą rozdzielczości 800×600 i 256 kolorów
oraz przeglądarka stron internetowych (Internet Explorer (wersja >= 6.0), Microsoft Edge,
Mozilla Firefox, Opera) a także klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające
poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
Kontakt ze Sprzedawcą w sprawach dotyczących Sklepu możliwy jest pod adresem e-mail
lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w Sklepie.
§ 3. WARUNKI ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
Kupujący może wybrać jeden spośród następujących sposobów składania Zamówienia:
● złożenie Zamówienia poprzez założone wcześniej Konto;
● złożenie Zamówienia poprzez wypełnienie Formularza zamówienia dostępnego na
stronie Sklepu;
● złożenie Zamówienia poprzez akceptację otrzymanej od Sprzedawcy Oferty
indywidualnej.
Zamówienia, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt a i b, można składać przez 7 Dni
kalendarzowych w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w 3. ust. 1 pkt
a, konieczne jest wypełnienie przez Kupującego Formularza rejestracji i tym samym
założenie Konta.
W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w § 3. ust. 1
pkt b, konieczne jest dodanie Produktu do Koszyka, wypełnienie przez Kupującego
dostępnego na stronie Sklepu Formularza zamówienia oraz przesłanie go do Sklepu.
W celu skutecznego złożenia oraz zrealizowania Zamówienia, o którym mowa w § 3. ust. 1
pkt c, niezbędne jest wysłanie przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail oferty
przygotowanej na indywidualną prośbę Kupującego i przyjęcie jej warunków przez
Kupującego.
Zamówienia złożone w Dni robocze po godzinie 15:30 w soboty i niedziele oraz dni
ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane w następny Dzień roboczy.
Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane
Kupującemu przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail. Umowę traktuje się jako
zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail.
Zamówienia przekazane do realizacji mogą być zmienione lub anulowane przez Kupującego
do momentu wysyłki Produktu. Zmiany mogą dotyczyć wyłącznie rezygnacji z całości bądź z
części Produktów składających się na Zamówienie, zmiany w adresie dostawy lub zmiany
danych na Dowodzie zakupu. Zmiana w Zamówieniu lub rezygnacja z Zamówieniu możliwa
jest poprzez kontakt z działem sprzedaży detalicznej wysyłając e-maila na adres: sklep@izolacjepolaris.pl.
Każdorazowa zmiana może spowodować zmianę czasu realizacji
Zamówienia.
Czas realizacji Zamówienia wynosi do 10 Dni roboczych. Czas ten jest różny w zależności
od rodzaju Produktu oraz jego dostępności.
Kupujący informowany jest o braku dostępności Produktów, w związku z czym może wyrazić
zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia lub zrezygnować z zamówionego
Produktu albo z całości Zamówienia. W przypadku braku dostępności Produktów,
szacowany czas realizacji Zamówienia ustalany jest indywidualnie z Kupującym.
W przypadku zaistnienia jakichkolwiek wątpliwości, w przedmiocie złożonego Zamówienia
(m.in. błąd w adresie, niekompletne dane osobowe), Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
weryfikacji Zamówienia przez obsługę Sklepu.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Kupujący pomimo
wezwania nie uzupełnił w terminie 7 Dni kalendarzowych braków wymaganych do
skutecznej realizacji Zamówienia.
§ 4. PŁATNOŚCI
Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
● za pośrednictwem platformy płatniczej: przelewy24
● za pomocą karty płatniczej: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic,
Maestro
● zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
§ 5. DOSTAWY
Kupujący może wybrać następujące sposoby dostawy zamówionych Produktów (w
określonych przypadkach lub w zależności od wybranego przez Kupującego rodzaju i
miejsca dostawy czy wielkości przesyłki Sprzedawca zastrzega sobie prawo akceptacji
jedynie niektórych metod dostawy):
● dostarczenie Produktów przez firmy kurierskie;
● dostawa Produktów do paczkomatu;
● odbiór Produktów w punkcie.
Adres dostarczenia przesyłki podawany jest przez Kupującego podczas składania
Zamówienia. Koszty dostawy ponosi Kupujący.
Dostawy wewnątrz Unii Europejskiej nie podlegają obowiązkowi celnemu. W przypadku
dostaw do krajów pozaunijnych, w szczególności Szwajcarii i Wielkiej Brytanii (poza Irlandią
Północną), obowiązek celny, podatkowy oraz inne mają zastosowanie i dopełnienie ich leży
po stronie Kupującego.
Kupujący jest informowany o kosztach dostawy przed ostatecznym potwierdzeniem złożenia
Zamówienia.
Koszty dostawy uzależnione są od rodzaju i wielkości przesyłki oraz adresu dostarczenia
przesyłki. Ostateczna wysokość kosztów dostawy widoczna jest w trakcie składania
Zamówienia.
Orientacyjny czas oczekiwania na przesyłkę, od momentu wydania jej kurierowi na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (co następuje w Dni robocze) wynosi:
● w przypadku paczki: 2 Dni robocze;
● w przypadku paczki dostarczanej do paczkomatu: 2 Dni robocze;
● w przypadku odbioru w punkcie: 2 Dni robocze;
● w przypadku palety: 2 Dni robocze.
Czas oczekiwania na przesyłkę na terenie Unii Europejskiej, od momentu wydania jej
kurierowi (co następuje w Dni robocze) jest różny, w zależności od adresu dostarczenia
przesyłki, standardowo nie przekracza jednak 7 Dni kalendarzowych.
Kupujący zostanie poinformowany indywidualnie, poprzez wiadomość e-mail o planowym
terminie doręczenia przesyłki.
Kupujący zobowiązuje się do odebrania zamówionego Produktu.
§ 6. REKLAMACJA Z TYTUŁU USZKODZENIA PRZESYŁKI
Po podpisaniu listu przewozowego (podpis czytelny, data i godzina odbioru paczki),
Kupujący, niebędący Konsumentem, obowiązany jest do sprawdzenia zawartości przesyłki w
obecności kuriera. Kurier ma obowiązek zaczekać do momentu sprawdzenia przesyłki. W
przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń Produktu, należy sporządzić protokół szkody,
który będzie podstawą do rozpatrzenia reklamacji. W przypadku niedopełnienia obowiązku
przez kuriera, tj. niezaczekania do momentu sprawdzenia przesyłki, Kupujący ma obowiązek
w dniu jej odebrania zgłosić szkodę firmie przewozowej obsługującej dostawę.
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, kurier ma obowiązek na miejscu wypełnić
protokół szkody. Protokół ten powinien znajdować się w dyspozycji kuriera. Kurier ma
obowiązek spisać protokół szkody, w przypadku odmowy spisania protokołu szkody przez
kuriera prosimy o zgłoszenie do Biura Obsługi Klienta właściwego dla firmy przewozowej
obsługującej dostawę.
Przed podpisaniem przez Kupującego protokołu szkody należy go uważnie przeczytać i
zwrócić szczególną uwagę na zgodność zawartych w nim informacji ze stanem
rzeczywistym przesyłki (uszkodzenie opakowania, oznaczenia ostrzegawcze). Ponadto
Kupujący może dodatkowo zrobić zdjęcia uszkodzonego Produktu.
W przypadku trudności ze sprawdzeniem Produktu lub odmowy spisania protokołu szkody
przez kuriera, Sprzedawca sugeruje spisanie danych osobowych pracownika firmy
przewozowej – imienia, nazwiska oraz numeru kuriera – i niezwłoczne przekazanie tej
informacji osobie, która obsługiwała Zamówienie.
Wypełniony protokół szkody (koniecznie z datą dostawy towaru) Kupujący powinien wysłać
pocztą elektroniczną na adres sklep@polarispl.pl
W przypadku odmowy przyjęcia przez Kupującego przesyłki z powodu jej uszkodzenia
należy umieścić odpowiednią adnotację na liście przewozowym.
Reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie nie są zgłaszane przez kurierów firm
przewozowych, dlatego Kupujący proszony jest o dostarczenie Sprzedawcy wypełnionego
protokołu szkody, który został sporządzony wraz z kurierem.
Reklamowany Produkt należy wysłać na adres siedziby Sprzedawcy EURO-OKNO Karol Wasilewski Suwałki 16-400 ul. Przytorowa 19, Polska
NIP :8441000915
REGON :790140210
Postanowienia ustępów 1 – 8 nie mają zastosowania do Kupujących będących
Konsumentami. W przypadku tych osób Sprzedawca jedynie zaleca sprawdzenie przesyłki
w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki i niesporządzenie protokołu szkody nie
wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji
procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
§ 7. REKLAMACJA PRODUKTU
W przypadku stwierdzenia, iż Produkt jest wadliwy, Kupujący obowiązany jest poinformować
o tym Sprzedawcę.
Reklamacja powinna zawierać opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie
Kupującego. W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej Sprzedawca udostępnia na stronie
Sklepu Formularz reklamacyjny, a także Formularz reklamacyjny w formacie pliku
tekstowego. Kupujący jest proszony o przesłanie wypełnionego Formularza reklamacyjnego
lub przesłanie wypełnionego Formularza reklamacyjnego, do Sprzedawcy na przykład za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@polarispl.pl. Z
powodów technicznych i organizacyjnych reklamacja zgłoszona przez Formularz
reklamacyjny na stronie Sklepu będzie rozpatrywana szybciej.
Kupujący nie musi korzystać z formularzy przygotowanych przez Sprzedawcę.
Do reklamowanego Produktu Kupujący proszony jest o dołączenie Dowodu zakupu lub jego
kopii.
Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu. Uprzejmie prosimy o
dołączenie do przesyłki Dowodu zakupu oraz informacji o numerze zamówienia i adresie
e-mail Kupującego w celu ułatwienia rozpatrywania reklamacji.
Reklamowany Produkt należy wysłać na adres siedziby Sprzedawcy EURO-OKNO Karol Wasilewski , Suwałki 16-400 ul. Przytorowa 19, Polska
NIP :8441000915
REGON :790140210
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed
rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej
uzupełnienie we wskazanym zakresie.
Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej przez Kupującego
reklamacji w przeciągu 14 Dni kalendarzowych. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy po
upływie wskazanego w poprzednim zdaniu terminu skutkuje uznaniem reklamacji za
uzasadnioną.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem 2
lat od wydania Produktu Kupującemu.
Nieznaczne różnice w wyglądzie wynikające z indywidualnych ustawień komputera
Kupującego – a w szczególności monitora – mogą nie być wystarczającą podstawą do
reklamacji zakupionego Produktu.
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących niebędących
Konsumentami zostaje całkowicie wyłączona.
§ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Kupującemu, który jest Konsumentem, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, bez
podania przyczyny, w terminie 14 Dni kalendarzowych:
● w przypadku kupna jednego Produktu – od dnia, w którym Kupujący wszedł w
posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana
przez Kupującego weszła w posiadanie Produktu;
● w przypadku zakupu wielu Produktów, które są dostarczane osobno – od dnia, w
którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniego z Produktów lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie
ostatniego z Produktów;
● w przypadku zakupu Produktów, które są dostarczane partiami lub w częściach – od
dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym
osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w
posiadanie ostatniej partii lub części;
● w przypadku umowy podlegającej regularnemu dostarczaniu Produktów przez czas
oznaczony – od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie pierwszej z rzeczy lub
w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w
posiadanie pierwszego z Produktów.
Uprawnienie powyższe nie przysługuje Kupującemu w przypadkach opisanych przepisami
prawa, przede wszystkim:
● świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
● umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
● szczególnych umów, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
● umów, w których Kupujący wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w
celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji. Jeżeli Sprzedawca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Kupujący żądał, lub dostarcza
rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji –
prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przysługuje Kupującemu w
odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o
swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia
przekazanego Sprzedawcy w dowolny sposób. Kupujący może skorzystać z wzoru
Formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin
do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Kupujący wysłał informację dotyczącą wykonania
przysługującego Kupującemu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.
Z powodów technicznych i organizacyjnych oświadczenie zgłoszone przez Formularz
odstąpienia od Umowy na stronie Sklepu będzie rozpatrywane szybciej.
Kupujący, odstępując od Umowy zawartej na odległość, zobowiązany jest do zwrotu
Produktu w terminie 14 Dni kalendarzowych od daty złożenia odstąpienia. Produkty
zwracane przy odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: sklep@polarispl.pl
Uprzejmie prosimy o dołączenie do zwracanego Produktu Dowodu zakupu lub jego kopii.
Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący. Jeżeli Produkt ze względu na swój
charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą, Kupujący poniesie
bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (np. koszty wysyłki Produktu przez kuriera).
Przed skorzystaniem z prawa odstąpienia od Umowy, Kupujący może skorzystać z Produktu
zakupionego na odległość tylko w taki sposób, w jaki można to zrobić w sklepie
stacjonarnym, nie może natomiast takiego Produktu używać. Kupujący ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
Produktu. W przypadku wyrządzenia szkody, polegającej na zmniejszeniu wartości
Produktu, będącej wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, Sprzedawca wystawi notę
obciążającą na Kupującego, co będzie skutkowało pomniejszeniem wartości zwrotu
płatności o wartość szkody lub wezwie Kupującego do pokrycia wartości szkody.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca gwarantuje zwrot wszystkich otrzymanych
od Kupującego płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy do Kupującego, niezwłocznie,
a w każdym przypadku nie później niż 14 Dni kalendarzowych od dnia, w którym
Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego o wykonaniu prawa odstąpienia od
Umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania
Produktu lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu odesłania go, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który
nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami. W przypadku zwrotu środków za płatność
dokonaną przez Kupującego kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek
bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego. W przypadku płatności przy użyciu
metod płatności elektronicznej, płatności za pobraniem czy płatności rekurencyjnej
konieczne jest podanie przez Kupującego numeru konta bankowego, na który ma zostać
dokonany zwrot.
W przypadku gdy Kupujący wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób przesyłki dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
W przypadku odstąpienia od Umowy i wysłania Produktu na koszt Sprzedawcy lub za
pobraniem, Sprzedawca obciąży Kupującego poniesionymi kosztami przesyłki.
Postanowień niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących niebędących
Konsumentami.
§ 9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Sprzedawca jest Administratorem Danych Osobowych Kupującego. Szczegóły dotyczące
przetwarzania danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.
§ 10. OCHRONA PRAW AUTORSKICH
Wszystkie zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym teksty, grafiki, logotypy)
zamieszczone na stronie Sklepu są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za
zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie.
Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie
przedruku tekstów zamieszczonych na stronie Sklepu, w tym ich udostępnianie w Internecie
bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa
autorskie.
Zabrania się również zewnętrznym podmiotom pobierania zdjęć ze strony Sklepu oraz
wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej
osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie, jest niezgodne z prawem i może stanowić
podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego przeciwko dopuszczającym
się tego procederu.
§ 11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
● niedostępność Sklepu spowodowaną działaniem Siły wyższej;
● działania lub zaniechania Kupującego oraz osób trzecich, za których działania lub
zaniechania Kupujący ponosi odpowiedzialność;
● blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na
adres e-mail wskazany przez Kupującego oraz za usuwanie i blokowanie
wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym
przez Kupującego;
● problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie
komputerowym, urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym oraz
infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Kupujący, a które
uniemożliwiają Kupującemu poprawne korzystanie ze Sklepu i oferowanych za jego
pośrednictwem usług;
● skutki korzystania ze Sklepu przez Kupującego w sposób sprzeczny z
obowiązującym prawem, postanowieniami niniejszego Regulaminu lub przyjętymi w
tym zakresie zwyczajami;
● szybkość przesyłu danych i związane z tym ograniczenia, stanowiące skutek
zaistnienia okoliczności m.in. o charakterze technicznym i technologicznym oraz
infrastrukturalnym;
● błędy w obsłudze Zamówienia lub innych dyspozycji Kupującego, powstałe wskutek
przekazania przez Kupującego błędnych danych.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń, zawieszenia lub
zakończenia świadczenia usług w Sklepie, spowodowanych jego serwisem technicznym,
pracami konserwacyjnymi, rozbudową lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności w
przypadku, gdy nie naruszy to praw Kupującego. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje
się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach
nocnych i trwały jak najkrócej.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w
momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej jednak niż po 7 Dniach
kalendarzowych od ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o
których mowa w poprzednim zdaniu, będą realizowane na zasadach obowiązujących w
momencie ich składania.
Wszelkie spory między Stronami rozstrzygane będą w sposób polubowny lub w obecności
niezależnego i bezstronnego mediatora. Konsument może ponadto skorzystać z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc
skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów
internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę również za pośrednictwem unijnej
platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, w tym za pośrednictwem
mediacji, właściwość Sądu określana będzie według przepisów prawa powszechnie
obowiązującego.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe
przepisy prawa powszechnie obowiązującego